2010/12/20

SÜPERMEN OLMAK LAZIM BAZEN

Çocuk üzerinde Babanın rolünü düşünüyorum da Baba çoğu zaman bir kahraman modeli oluyor özelliklede kız çocukları için. Çünkü Babalar çocuklarla öyle her zaman oyun oynamaz, alınacak bir şey varsa yada evde güç gerektiren bir iş olursa bu durumda Hızır gibi yetişen bir Süpermen oluyor ve çocuk Babaya farklı bir gözle bakıyor. Evde yapılacak ne var ise her şeyi özenle ve sessizce kimsenin haberi olmadan yaptığından Annenin evdeki rolü çizilmiş oluyor. Bütün bunlar tamamen içgüdüsel bence. Örneğin sabah herkeslerden önce kalkıp da çocuğuna kahvaltı hazırlayan,onu bitirdikten  sonra hep birlikte yapılacak kahvaltı için hazırlık yapan bu arada ortalığı toplayan bir Baba duymadım. Ama nasıl olsa bunların çoğunluğu anneler tarafından yapıldığından ortada bir kahraman olmaz çocuk için.
Lafı eveleyip yaptım sorusunu soruyorum bu aralar, bencilce düşünmek istemiyorum ama hamileliğimden bu yan gevelemeye gerek yok aslında. Hafta sonları kızımla geçireceğim kaliteli zamanı hesaplarken, kendim için nea hiç kendime zaman ayıramıyorum galiba bundan biraz şikayetçiyim. Çevremdekilerin ise bundan haberi bile yok. Çünkü her şey normal ayarında gidiyor onlara göre ağlamayan çocuk misali , eğer sızlanmazsan kimse ne olduğunun farkında değil.
Tekrar Baba rolünü düşünüyorum bu sefer bizim evde. Sabahın en erken saatlerinde uyanıyorum. Kızım uyanmadan ona mis kokulu ekmeciklerden pişiriyorum ki Zeynep kuzum onun için yapılan her şeyi çok severek ve takdir ederek yiyor. Onun kahvaltısını hazırlıyorum, bizim kahvaltıyı da hazırlıyorum, her şey hazır. Salona geçip dağınık görüntüyü yok edip temizlik için ortalığı hazırlıyorum bu sefer, tabi Zeynep buna müsaade ederse. Bu arada Baba uyuyor, kahraman olduğu için günün ilerleyen saatlerindeki gösterileri için gerekli enerjiyi toplamakla meşgulJ  Kuzumla kahvaltısını bitiriyoruz ve öğlen için yemeğini hazırlamaya başlıyoruz. Evde sessizce yapılacak hangi iş varsa en sessizinden yapıyorum ki evdekiler rahatsız olmasınlar. Bayağı bir zaman geçtikten sonra uyanıyorlar ve kahvaltı bittikten sonra toplama yıkama işlemleri yine bende. Tabi kuzumun ara öğün zamanı hemen ona meyve tabağını hazırlıyorum ki yanında yokken kendi başına oyalansın. Baba bu arada keyifte J
Anne olduktan sonra bebeklerin neden baba değil de anne diye ağladığını daha iyi anladım. Anne hem evdeki düzeni sağlayan, hem oyun arkadaşı, hem doktoru, vs…sadece kahramanı değil gönlündeki sultanı olduğundan eminim buda bana yeter J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder